Klantenservice

Veelgestelde vragen
Welkom op onze FAQ-pagina. Hier vind je het antwoord op de meeste vragen.

Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via info@valkslagerij.nl of bel naar 071 - 561 04 59. Onze klantenservice is elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Wij helpen je graag verder!
Verzendingen en leveringen

Waar leveren wij?

Wij leveren momenteel in heel Vlaanderen en Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.

In Nederland bezorgen wij gratis vanaf een bestedingsbedrag van €100,-. Voor bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €8,95 aan bezorgkosten.

In Vlaanderen geldt gratis bezorging vanaf €120,-. Voor bestellingen onder dit bedrag wordt er €9,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Verzenden wij gratis?

In Nederland bezorgen wij gratis vanaf €100,-. Voor bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €8,95 aan bezorgkosten.

In Vlaanderen geldt gratis bezorging vanaf €120,-. Voor bestellingen onder dit bedrag wordt er €9,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je bestelling wordt geleverd door Trunkrs, een betrouwbare bezorgservice die jouw pakket op de gewenste dag (maandag t/m vrijdag) tussen 17.00 en 22.00 uur bij je thuisbezorgt.

Op de door jou gekozen leverdatum geven wij je bestelling 's ochtends mee aan Trunkrs. Rond 15.00 uur wordt het pakket gescand in het sorteercentrum en ontvang je een specifieker tijdslot voor de bezorging. Diezelfde avond wordt je bestelling netjes bevroren bij je thuisbezorgd.

Bestel je voor 10.00 uur? Dan heb jij je bestelling dezelfde dag nog in huis!

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Jazeker! Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor afhalen. Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je een e-mail en kun je je bestelling ophalen bij onze Valk Versmarkt op de Veurseweg 214, 2252 AH in Voorschoten.

De Valk Versmarkt is doordeweeks geopend van 09:00 tot 18:00 uur, op zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zondag van 12:00 tot 17:00 uur. Meld je bij de slagerij om je bestelling op te halen.

Let wel, als je online hebt besteld, ontvang je je bestelling bevroren.

Mijn bestelling is vertraagd. Wat nu?

In de meeste gevallen levert Trunkrs op tijd. Het kan met hoge uitzondering echter toch eens voorkomen dat je bestelling vertraging oploopt. Gelukkig is er dan geen reden tot zorgen.

Onze pakketten zijn zeer goed geïsoleerd en voorzien van diverse koelelementen. Hierdoor blijft je bestelling minimaal 24 uur bevroren, zelfs zonder externe koeling.

Om te garanderen dat het pakket in goede staat blijft, wordt deze bij vertraging door Trunkrs in de vriezer bewaard en de volgende dag opnieuw verzonden. Je kunt dezelfde Track & Trace-code gebruiken om je bestelling de volgende dag te volgen.

In het uitzonderlijke geval dat je bestelling toch ontdooid aankomt, neem dan direct contact met ons op via info@valkslagerij.nl. Wij vragen je hierbij foto's van de ontdooide producten mee te sturen.

Productvragen

Hoe zijn de producten verpakt?

Natuurlijk denken wij ook bewust mee met het milieu. Dit is een belangrijk thema van deze tijd. Daardoor proberen wij zo min mogelijk plastic te gebruiken, met een kanttekening.

Voedselverspilling is een groot probleem in de Westerse wereld en door middel van ons voedsel te vacumeren en in te vriezen kunnen we voedselverspilling met 90% verminderen.

Bijna 1/3de van al ons voedsel wordt verspild. Door dit te voorkomen besparen wij veel onnodige CO2 uitstoot. U hoeft uw eten namelijk pas uit de vriezer te halen zodra u het nodig heeft. 

Daarnaast gebruiken wij een speciale verpakkingsmachine waarmee we een gedeelte van onze producten in recyclebare, kartonnen schalen verpakken. Er gaat een voedselveilig filmlaagje plastic over, zodat de veiligheid en houdbaarheid wordt gewaarborgd.

Op deze wijze bespaart Valkslagerij bijna 70% aan plastic per verpakking. Tot slot bieden wij veel producten per twee of zelfs vier stuks aan, dat scheelt natuurlijk ook t.o.v. alles per stuk te vacumeren.

Wat u dan nog zelf kunt doen is vooruit te plannen en uw bestelling niet wekelijks te plaatsen, maar wellicht voor twee of vier weken tegelijk. Onze producten zijn minimaal 6 maanden houdbaar. Dat bespaart ook weer een ritje voor de koerier. Vinden zij misschien niet leuk, maar het milieu wel. 

Hoelang kan ik mijn producten bewaren?

Bij Valkslagerij.nl kun je erop vertrouwen dat de producten minimaal zes maanden houdbaar zijn in de vriezer bij een temperatuur van -18°C. Wanneer de uiterste houdbaarheidsdatum van een product nadert, kan het in de aanbieding zijn. Ook dan garanderen wij een minimale houdbaarheid van 2 tot 3 maanden.

Laat de producten voor bereiding 24 uur ontdooien in de koelkast. Ontdooi de producten niet op kamertemperatuur om bacteriegroei te voorkomen en de kwaliteit te behouden.

Na het ontdooien is vlees nog 2 tot 4 dagen houdbaar in de vacuümverpakking in de koelkast. Voor vis geldt een maximum van 2 dagen. Vries vlees en vis niet opnieuw in nadat het is ontdooid.

Bestellen en Betalen
Op onze betaalpagina werken we samen met Adyen, een Nederlands bedrijf dat uw gegevens en betaling veilig verwerkt.

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?

Heb je een kortingscode ontvangen via onze Chef's Nieuwsbrief? Deze kun je eenvoudig toevoegen aan je bestelling. Ga naar je winkelmandje en scrol naar beneden. Onder de producten vind je een kopje met de naam 'couponcode'.

Als je op 'coupon toevoegen' klikt, verschijnt er een tekstvak waar je de kortingscode kunt invoeren. Zodra je de code hebt ingevoerd, zie je de korting direct terug in je winkelmandje. Veel shopplezier!

Er staat btw op de factuur. Is dit extra?

Alle producten die in België en Nederland worden verkocht, zijn onderhevig aan btw (belasting over de toegevoegde waarde). Voor voedsel geldt zowel in België als in Nederland een lager tarief: 6% in België en 9% in Nederland.

De btw is al inbegrepen in alle prijzen op onze website en staat duidelijk vermeld op uw factuur. Je betaalt dus niet extra.

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

Op dit moment bieden wij de mogelijkheid om te betalen via iDEAL en creditcard.

iDEAL werkt met ING, Triodos, ASN Bank, SNS Bank, RegioBank, ABN Amro, Rabobank, Van Lanschot Bankiers, Handelsbanken, Revolut, bunq, Knab, Yoursaf, N26 of Nationale Nederlanden.

Voor creditcardbetalingen accepteren wij Visa, Mastercard en Maestro. Helaas is het momenteel niet mogelijk om met een Valk Cadeaucard te betalen.

Overige vragen

Zijn de reviews over Valkslagerij.nl echt?

Jazeker! Onze reviews zijn niet gekocht of zelf verzonnen. Wij werken samen met een onafhankelijk bedrijf, genaamd Kiyoh. Zij zorgen ervoor dat de reviews die je online vindt, afkomstig zijn van klanten die daadwerkelijk bij ons hebben besteld.

Wij kunnen deze reviews niet aanpassen of verwijderen. Hierdoor krijg je een eerlijk beeld van onze service. Klik hier om de ervaringen te lezen.

Er is iets mis met mijn bestelling.

Wat vervelend om te horen dat er iets is misgegaan met je bestelling. Onze toegewijde slagers snijden al ons vlees met de hand en streven ernaar om jou te voorzien van de beste kwaliteit. Helaas kan er ondanks deze inspanningen soms toch iets fout gaan.

Wij begrijpen heel goed hoe vervelend dat kan zijn. Neem telefonisch contact met ons op via 071 - 561 04 59 tussen 09.00 en 17.00 uur of stuur een e-mail naar info@valkslagerij.nl. Wij zullen ons uiterste best doen om samen met jou tot een oplossing te komen.

Kom je er niet uit of staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@valkslagerij.nl of bel naar 071 - 561 04 59.